7 Najważniejszych Błędów Podczas Tworzenia Marki Odzieżowej

W tym poście chciałbym się skupić na wg. mnie istotniejszych błędach podczas zaczynania lub prowadzenia istniejącej już marki odzieżowej. Są to błędy, w które łatwo się wkręcić, przez co później właściciel marki brnie w nich i zatapia się w nieudanych działaniach.

A więc do rzeczy:

  1. Szycie na magazyn tego samego produktu w zbyt dużej ilości, jak jeszcze marka rzeczywiście nie istnieje.

Jakiś czas temu rozmawiałem z pewnym chłopakiem, który szukał pomocy w zakresie sprzedaży jego nowopowstałej marki odzieżowej, bo “się nie sprzedaje”. Obejrzałem jego stronę, jego produkty, jego komunikację, dla jakiej persony zakupowej kieruje te produkty i wyglądało to całkiem nieźle, ale… Z informacji, które mi przekazał wynikało, że uszył tego samego produktu w ilości około 250 sztuk i to sobie leży na magazynie. Czyli zrobił sobie “magazyn” na lekko 20 000 zł i to leży, nie pracuje. Komunikacja w social mediach dopiero startowała, newsletter – kilka osób zapisanych, a produktu nigdzie nie widać. Tłumaczył to tym, że szwalnia postawiła tak wysokie minimum podczas zamówienia.

Jak postąpić w takiej sytuacji?

  • Uczyć minimalną ilość sztuk, aby mieć na przedsprzedaż (przykładowo 5-10 sztuk) i kolejne np. 5 sztuk, aby porozsyłać “paczki marketingowe” do influencerów,
  • Znaleźć szwalnie, które nie ma tak wysokich minimum — mimo to, że za tak pojedyncze wzory zapłacisz więcej.

2. Nie zdefiniowanie dokładnie swojej persony zakupowej.

nie zdefiniowanie konkretnie swojej persony zakupowej -> złe komunikaty w social mediach -> złe działania => brak sprzedaży

Niektórzy jak zaczynają to się z tego śmieją i mówią, przecież to samo się ułoży, to samo wyjdzie kto będzie kupował. Tak, ale później płaczą jak nie ma sprzedaży.

Jest to ważne, aby wiedzieć dla kogo produkujesz te ubrania, komu je sprzedajesz, bo tym samym zaspokajasz kogoś potrzeby, a jeżeli chcesz mieć jak największą sprzedaż, to musisz poznać własnego klienta.

3. Nie pokazywanie siebie jako właściciela marki.

Każda marka, niezależnie od branży musi mieć swoją tożsamość. Na początku, kiedy zaczynasz to jesteś nią właśnie Ty. Nawet w markach rozwiniętych właściciel pokazuje się, opowiada o kulisach, swoich przeciwnościach losu i problemach podczas swojej pracy nad marką. Ludzie lubią to oglądać, lubią naturalność, lubią oglądać to, że żyjesz w takim samym świecie w, którym żyje Twój obserwator.

4. Nie odpisywanie na wiadomości od Obserwatorów.

Brak kontaktu z klientami, nawet wieczorami, w święta czy w niedzielę powoduje, że klienci nie nawiązują relacji z marką odzieżową. Z perspektywy właściciela marki kontakt z ludźmi o takich porach wydaje się nieodpowiedni, ale Klienci może wtedy tylko mają czas na to, aby przeglądać Instagram i coś zamówić?

5. Coś nie działa na Twoim sklepie internetowym.

Niezaktualizowana i niedziałająca wtyczka płatności czy niewyczyszczony “cache” strony internetowej powodują, że klient nie może kupić produktów marki odzieżowej lub widzi stare produkty, które już widział. Klient czuje się wtedy zagubiony i lekko oszukany, bo czekał na nowy drop, który pojawi się np. w poniedziałek wieczorem, a na stronie internetowej widzi stare produkty. Może być to czasami wina zaplecza informatycznego.

6. Wpadniecie w pułapkę influencerów.

Bardzo łatwo wpaść w tak zwaną pułapkę influencerów. Jak marka prowadzi współpracę z influencerami to się sprzedaje, a jak kampanii nie ma, to się nie sprzedaje. Zbyt duże skupienie się na współpracach influencerskich zabija organiczną sprzedaż przez co, bardzo ciężko jest wrócić do dobrego poziomu sprzedaży bez wykładania budżetu na współprace influencerskie.

7. Brak unikatowych zdjęć.

Zdjęcia robione w studiu, czy w takim stylu jak to robią inne, konkurencyjne marki będą zlewały się z innymi fotkami. Bardzo wyraźnie to widać kiedy te zdjęcia chodzą po Facebooku jako reklama. Wtedy klient scrolluje dalej i nawet nie zatrzyma się dłużej, aby to zdjęcie obejrzeć. Nie mówiąc o kliknięciu link, aby zobaczyć pełną ofertę marki odzieżowej.

Są to według mnie jedne z najczęściej przewijających się błędów w prowadzeniu marki odzieżowej. Oczywiście znalazłoby się wiele innych, w zależności od tego, na jakim etapie rozwoju jest dana marka odzieżowa.

A jakie są według Ciebie inne błędy podczas prowadzenia marki odzieżowej? Napisz w komentarzu poniżej!

Źródło zdjęcia wpisu: Zdjęcie autorstwa Michael Burrows z Pexels

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You May Also Like